שתף קטע נבחר

חדשות האקדמיה: אקלים, איראן וקנאביס

במכללת אחווה התקיים כנס בנוגע למשבר האקלים, במכון טרומן דיברו על איראן וארצות הברית ואילו במל"ג מחזקים את הקשר עם סינגפור. חדשות האקדמיה - מדור שבועי

 

ישראל נערכת למשבר האקלים

כ-200 משתתפים ממגוון אוניברסיטאות ומכללות, בכירים ממשרדי ממשלה, נציגי עיריות, מועצות אזוריות, ארגוני סביבה וקהל מתעניינים השתתפו השבוע בכנס מקצועי מיוחד בנושא "היערכות מדינת ישראל למשבר האקלים". הכנס התקיים במכללה האקדמית "אחוה'", בשיתוף עם האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, במסגרת השקת גיליון מיוחד של כתב העת "אקולוגיה וסביבה'"בנושא.

 

משתתפי פאנל המומחים בכנס האקלים במכללה האקדמית אחוה (צילום: ליאור ממן, באדיבות האגודה הישראלית לאקולוגיה וסביבה)
משתתפי פאנל המומחים בכנס האקלים במכללה האקדמית אחוה(צילום: ליאור ממן, באדיבות האגודה הישראלית לאקולוגיה וסביבה)

 

מטרת הכנס הייתה לייצר שיח מומחים מקצועי בנוגע למצבה העתידי של מדינת ישראל בראי ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים העולמי ההולך ומחמיר, ולדון כיצד ניתן למזער את הנזקים ולצמצם את ההשפעות על הסביבה. "מפלס הים למשל, העולה בקצב של כשליש ס"מ בכל שנה מאיים על תשתיות חופיות כמו מלונות וטיילות, תחנות כוח, מתקני התפלה, נמלים ועוד", אמר ד"ר עדי לוי, ראש החטיבה ללימודי סביבה וקיימות במכללה האקדמית אחוה. "תופעות שאנו רואים כבר כיום בישראל הנגרמות בשל שינויי האקלים - כוללות התחממות בקצב מואץ הכוללת עליה של 1.4 מעלות צלזיוס בטמפרטורה הממוצעת ביחס לעידן הטרום תעשייתי. אם לא יעשו צעדים אופרטיביים ושינויים מהותיים לקראת צמצום דרמטי בפליטות גזי החממה בעולם ובישראל וכן במדיניות ההיערכות לשינוי האקלים, אנו צפויים לראות יותר ויותר הקצנה של מזג האוויר".

 

נשיאת המכללה האקדמית אחוה, פרופ' שוש ארד, בירכה את יוזמת הכנס ואת המשתתפים והוסיפה: "לאורח החיים של בני האדם ישנה השפעה נרחבת על הסביבה, אשר מתחזקת באופן משמעותי עם העלייה במספר בני האדם ועם המעבר לאורח חיים מודרני. בכדי להוביל לצמצום המפגעים ולהקטנת ההשפעות הסביבתיות של בני האדם, נדרש להוביל שינוי סביבתי שייתן מענה שבו זמנית גם לצרכים נוספים של בני האדם כמו צדק חברתי, רווחה וצרכים כלכליים אשר יאפשרו לדורות הנוכחיים להתקיים ולצמוח מבלי לפגוע באפשרות של הדורות הבאים ליהנות לכל הפחות מאותם התנאים".

 

שחר בוקמן, עורך כתב העת 'אקולוגיה וסביבה', התייחס למערכות הגשמים הקיצוניות שישראל חווה השנה ואמר: "נזקי מזג האוויר החריג שחווינו בימים האחרונים הם פעמון אזהרה להשפעות האפשריות של שינוי האקלים. זה היה ממש הרמה להנחתה לאירוע שכינס את טובי המומחים וקובעי המדיניות בנושא שינוי האקלים בישראל. ההרצאות והדיון המרתק העלו את האתגרים העומדים בפני ישראל בצמצום פליטות גזי החממה ומיתון השפעות שינוי האקלים".

 

מדברים על ארה"ב ואיראן במכון טרומן

חוקרי לענייני איראן וארצות הברית - ביניהם מומחה לענייני איראן ד"ר מנחם מרחבי מהאוניברסיטה העברית, פרופ' מאיר ליטבק מאוניברסיטת תל אביב, נדב תמיר ממכון מתווים, וגם עידו אהרוני - לשעבר קונסול ישראל בניו יורק וכיום מרצה באוניברסיטת NYU - נפגשו אתמול (יום ד') במכון טרומן למען קידום השלום באוניברסיטה העברית כדי לקיים דיון דחוף וסיעור מוחות אקדמי בעקבות התקיפה האיראנית נגד מטרות אמריקניות בעיראק וחיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, בניסיון להבין מה קורה בין טהרן לבית הלבן.

 

אל האירוע הגיעו עשרות סטודנטים מודאגים מהמצב בין שתי המדינות וחוקרים בעלי שם מהאוניברסיטה העברית שהתעניינו בדיון האקדמי. ד"ר מרחבי אמר כי "יש אנשים שנעצרו בגלל שהביעו חוסר עניין בהלווייתו של קאסם סולימאני", ואילו אהרוני הבהיר כי "מלחמת ההתשה עם האיראנים רק תחזק את טראמפ, בניגוד למה שמנסה למכור לנו התקשורת המיינסטרימית".

 

בעקבות הצלחת האירוע הוחלט במכון טרומן להקים סדרת אירועים בשם "על הרגע בטרומן", במהלכם יוזמנו להרצות ולקיים רב-שיח מרצים ומרצות מובילים מהאוניברסיטה העברית וממוסדות אקדמיים נוספים על נושאים אקטואליים ובוערים בסדר היום הציבורי. פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי, העומדת בראש מכון טרומן למען קידום השלום, אמרה כי "אנחנו רואים את המפגש שהתקיים במכון טרומן השבוע כהצלחה גדולה וכהתחלה מבטיחה לסדרת 'על הרגע בטרומן'".

 

מי תזכה במלגת "יזמות בקנאביס הרפואי"?

רשת WomenCanCann (WoCC), המקדמת מנהיגות ויזמות של נשים בתעשיית הקנאביס הרפואי הבינלאומית, הודיעה השבוע כי היחידה ללימודי המשך בטכניון וחברת Cann10 יעניקו מלגת לימודים מלאה לקורס '"זמות בקנאביס רפואי" לאחת החברות ברשת, המעוניינות להיכנס ולהתקדם בתחום הקנאביס הרפואי.

 

אילוס אילוסטרציה קנאביס מריחואנה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

המלגה תוענק לאישה שהיא יזמית עצמאית בתחום הקנאביס, שכירה במשרת כניסה או מנהלת בדרג ביניים, אינה בעלת תואר או תעודה בתחום הקנאביס, ועוסקת בתחום פחות משנתיים. על המועמדות לספק הסבר בין היתר, כיצד קבלת המלגה תסייע להן בהגשמת יעדיהן ותוכניותיהן בתחום, וכן כיצד יכללו בהן נשים, ומהי תרומתן לקהילה.

 

נשים יוכלו החל מהיום להגיש מועמדות לקבלת מלגה אחת בגובה של 5,500 שקלים, להשתתפות במחזור פברואר הקרוב של הקורס, שיתקיים בפעם ה-15 בקמפוס הטכניון בשרונה, תל אביב. הגשת הבקשה היא באמצעות שליחת קובץ קורות חיים והסבר כיצד המלגה תסייע בהגשמת תכניותיה של מגישת הבקשה בתחום, למייל office@cann10.com. התאריך האחרון להגשת המלגה הוא 26 בינואר.

 

רוית לברן, מייסדת-שותפה ודוברת רשת WomenCanCann, אמרה: "אנו שמחות על שיתוף פעולה חשוב זה עם חברת Cann10 והיחידה ללימודי המשך של הטכניון. רשת WoCC פועלת לקידום יזמות ומנהיגות של נשים בתעשייה הקנאביס הרפואי הגלובלית על ידי מתן כלים מעשיים וערוצי גישה לידע, הון ולרשת קשרים עסקית ומקצועית בינלאומית, כולל מפגשים, סדנאות ותוכנית מנטוריות לבכירות. אנו בטוחות כי מלגת לימודים ייחודית תאפשר לאחת מהנשים, המעוניינת להיכנס או להתקדם בתחום הקנאביס הרפואי, לצבור ידע שימושי רב שיסייע בהגשמת שאיפותיה המקצועיות, היזמיות והניהוליות".

 

חיזוק השת"פ האקדמי בין ישראל לסינגפור

במהלך פגישתה של יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ עם שר החינוך הסינגפורי, אונג יה קונג, הסכימו הצדדים לתמוך בניידות סטודנטים לתואר ראשון סינגפורים וישראלים, עם דגש על תוכניות שיאפשרו לסטודנטים להתנסות בחברות היי-טק וסטארט-אפ בשתי המדינות, במקביל ללימודים.

 

 פרופ' זילברשץ וקונג, בפגישה שהתקיימה לאחרונה בסינגפור ()
פרופ' זילברשץ וקונג, בפגישה שהתקיימה לאחרונה בסינגפור

 

בנוסף, הצדדים דנו בפגישה על האפשרויות להמשיך ולקדם שיתופי פעולה מחקריים בין שתי המדינות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקיפה של בסיס אמריקני בעיראק
מומלצים