נתניהו ועבדללה
נתניהו ועבדללהפלאש 90

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ו"מיתווים" - המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית, קיימו בכנסת דיון חירום מיוחד בנושא "שלום במשבר: איך משקמים את היחסים עם ירדן".

כזכור, מאז התקרית בשגרירות ישראל בעמאן לפני כחצי שנה במהלכה ירה מאבטח ישראלי למוות בירדני שניסה לדקור אותו בדירה, מה שהביא למותו של הדוקר ושל בעל הדירה, היחסים עם ירדן במשבר.

התקרית גרמה אז למשבר דיפלומטי ומאז שגרירות ישראל בירדן אינה מאוישת.

בראיון לערוץ 7 מזהירה ח"כ סבטלובה כי התארכות המשבר רק מחמירה את המצב המדיני מול ירדן, "ישראל לא מנסה להגיע לפתרון כפי שהיה במשברים הקודמים שלנו, כמו שהיה במקרה של רצח התלמידות בנהריים והסיפור של חאלד משעל שבסופו של דבר נמצאו דרכים לסיים את המשברים, עכשיו כבר יותר מידי זמן שאין שגרירות מאוישת וככל שעובר הזמן הצדדים מתבצרים עוד יותר.

''אני מצפה מהממשלה להקים צוותים של משא ומתן שימצאו פתרון מול הירדנים כדי להנמיך את הלהבות", אומרת סבטלובה.

לדבריה טועה מי שאומר שהיחסים עם ירדן יציבים, "גורמים ירדנים בכירים אומרים שהיחסים עם ישראל בשפל ועובדה שאין לנו שם שגרירה חצי שנה, זה מצב חמור ואני חוששת שהמצב הזה יתקבע ויהיה קשה להחזיר דברים על כנם".

ח"כ סבטלובה תמהה מדוע נציגי משרד החוץ לא השתתפו בדיון שנערך השבוע בכנסת, "הפורום הזה היה פתוח לכולם, הזמנו מספר שרי ממשלה שבחרו שלא להשתתף וגם תמוה שקיבלנו אישור ממשרד החוץ שיהיו כמה משתתפים מטעמם אבל כמעט ברגע האחרון הם ביטלו את נוכחותם.

"ממה שידוע לי היה נציג של משרד החוץ שלא השתתף באופן פעיל אבל היה רק נוכח, אני מצטערת שלא מקיימים בסוגייה הזאת דיון מדיני בכנסת".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי מטעמי לו"ז לא יכלו נציגי המשרד להשתתף בדיון.