וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 שנה לשילוח לטרבלינקה: צאצאי הקהילה המפוארת חוזרים לזירת הפשע

22.3.2018 / 16:30

בתכנית מיוחדת של וואלה! גלובל על הבלקן מראיין אורן נהרי את סגן ראש הממשלה הצעירה באירופה שביקר השבוע בישראל ומבקש מישראל הכרה, וגם: צפו בסרט על ביקורם המרגש של צאצאי ביטולה-מונסטיר לציון 75 שנה לשילוח בני קהילתם היהודית-ספרדית למחנות ההשמדה

עריכת וידאו: רן צימט

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזוית אחרת ובקצב מהיר. והפעם: תכנית מיוחדת המוקדשת למדינות הבלקן.

בפתיחת התכנית מראיין נהרי את ד"ר אנוור הודג'אי, סגן ראש ממשלת קוסובו, שביקר השבוע בישראל ומבקש ממנה הכרה רשמית. קוסובו היא המדינה הצעירה באירופה, שרק לאחרונה חגגה עשור לעצמאותה, מדינה מוסלמית חילונית דמוקרטית. מה אופיה של המדינה? מה יחסיה עם מדינת האם סרביה ועם שאר מדינות אקס יוגוסלביה? והאם הזדהות עם אדם שמואשם בפשעי מלחמה, המשמש כנשיאה, אינו פוגע במטרתה?

במרכז התכנית מובא סרט קצר על הביקור המרגש של יהודים יוצאי ספרד בעיר מונסטיר, לרגל האירועים לציון 75 שנה לשילוח יהדות הבלקן למחנות ההשמדה בשואה. "מונסטיר" הוא שמה מהתקופה העות'ומאנית של העיר ביטולה בדרום מקדוניה, שבה התפתחה אחת הקהילות היהודיות הוותיקות והחשובות באירופה, החל מהתקופה הרומית, דרך ההתיישבות במקום לאחר גירוש יהודי ספרד ועד השמדתה הכמעט מוחלטת בידי הנאצים ובסיוע הבולגרים, בחודש מרץ 1943. מה הרגעים הכי דרמטיים בביקור, והאם שמעתם על הפרטיזנית היהודייה שהיא היום גיבורה לאומית של יוגוסלביה?

וגם: שלוש עובדות שלא ידעתם על קוסובו ומקדוניה; ואיזו עיר בבלקן היא העיר האירופית שהכי משקפת, בעיני היסטוריונים, את המאה העשרים? צפו בתכנית!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully