הדיפלומטית הוותיקה אמירה אורון תכהן כשגרירת ישראל במצרים - כך סיכמו הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי, שהודיעו כי הדבר יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. היא תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד, מאז הסכם השלום בין ישראל ומצרים, שנחתם בין המנהיגים מנחם בגין ואנוואר סאדאת ב-1979.

כזכור,  ועדת המינויים של משרד החוץ בחרה באורון לכהן בתפקיד השגרירה במצרים כבר במהלך אוקטובר 2018, אך היא לא נכנסה לתפקיד במשך מספר חודשים, מכיוון שהמשרה, ככל הנראה, הובטחה לשר התקשורת לשעבר איוב קרא, על ידי ראש הממשלה.

למעלה משנה, כאמור, לא אויש כלל התפקיד, זאת לאחר שהשגריר היוצא דוד גוברין סיים את תפקידו בקהיר במהלך חודש מאי בשנה שעברה, וחזר לישראל. אורון, מזרחנית בהשכלתה, היא דיפלומטית ותיקה ששימשה במספר תפקידים במשרד החוץ, בהם סגנית דובר המשרד, מאז החלה לעבוד שם ב-1991. בנוסף, הייתה בעבר גם חברה בסגל שגרירות ישראל במצרים, ושימשה בתור הדוברת של המשרד לתקשורת הערבית. 

דר" נמרוד גורן, ראש מכון מיתווים התייחס למינוי ואמר: "ההחלטה על מינוי אמירה אורון כשגרירה במצרים היא החלטה חשובה של שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי, שמהווה תיקון לאחד מכשלי הממשלה הקודמת בתחום יחסי החוץ. מצרים היא מדינה מרכזית עבור ישראל, וניהול הקשר עמה לא צריך להיות בעיקר בידי אנשי מערכת הביטחון. מינוי שגרירה מקצועית, ובעלת כישורים מתאימים במיוחד לתפקיד זה, יאפשר לקדם היבטים מדיניים, כלכליים ואזרחיים של היחסים עם מצרים, שהוזנחו בשנתיים האחרונות. יש כיום פוטנציאל גדול לקידום היחסים עם מצרים, כמו גם עם מדינות ערב אחרות, אך כדי לממש אותו ישראל תצטרך להימנע ממהלכי סיפוח ולפעול לחידוש משא ומתן עם הפלסטינים. זה עדיין נושא מרכזי ומכריע עבור מדינות האזור, ובמיוחד השכנות הקרובות שלנו - מצרים וירדן".