גדי נס
facebook gplus twitter whatsupp קוד הטמע באתר אחר
18568

"יחיא סינוואר חי על זמן שאול"

ראש התוכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל ד"ר עידו זלקוביץ': "אני לא חושב שלחמאס יש אינטרס ללכת לעסקה"


התוכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל ד"ר עידו זלקוביץ' שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המשך הלחימה וניתוק הקשר של יחיא סינוואר: "אני חושב שאנחנו עדיין רחוקים מלמצוא מחליף לסינוואר, זו החלטה פנימית של חמאס, וגם מינוי של משרות בחירות שם, המחבלים שמגיעים אליהם מגיעים בדרך דמוקרטית אני מציע לכולנו להמתין עם השמחה המוקדמת על חיסולו. כדי שנבין באמת מה קורה מסביב צריך לבחון את הדבר. זה מעיד על שליטה של צה"ל בשטח, פגיעה במערכות התקשורת של החמאס וזה חשוב בכל מה שקושר להעברת הוראות של החמאס בין הדרג הגבוה לביניים. אנחנו רואים הכרעה גמורה של מערכת ח'אן יונס. עדיין לא הייתי אומר שסינוואר נעלם מהמפה. אני אתמול קראתי ידיעה שגרמה לי להרהר על המצב. אחד ממחבלי החמאס איסמעיל אבו עמאר, מחבל שהוא גם במקרה עיתונאי של אל ג'אזירה הועבר לטיפול רפואי דרך מעבר רפיח והוטס לקטאר. הוא לא היה ברשימות של אנשים שהיו אמורים לעבור ברפיח ואף אחד לא ידע שהוא עלה על מטוס והגיע גם לקטאר. לכן צריך לא להקדים בשמחה שהוא מנותק קשר, ולהיות זהירים בהערכה שלנו לסינוואר. גם אם הוא מכותר וגם אם הוא חוסל, הלוואי - יחיא סינוואר חי על זמן שאול. הוא קיבל את המוות העתידי שלו כעובדה קיימת. מה שאנחנו למדים מניתוק הקשר הוא שהלחץ הצבאי והעמדה התקיפה של ישראל עובדים". 

על אפשרות לעסקת חטופים טען: "אני לא חושב שלחמאס יש אינטרס ללכת לעסקה בטח לא כולם תמורת כולם, צריך לזכור שחטופים הם נכס אסטרטגי בידי חמאס ולמעשה הם תעודת הביטוח שלהם, סביר להניח שהם מוקפים בכמות מסויימת של חטופים ואנחנו יודעים מפעולות קודמות שהם נמצאים גם מעל וגם מתחת לקרקע. אנחנו למדים על כך גם מעדויות של חטופים שחזרו, ולכן אני אומר שהידיעות על ניתוק הקשר ובכלל הרצון לנתק קשר בצורה כזו או אחרת משרת את סינוואר. הוא עושה ויעשה כל מה שאפשר על מנת לטשטש את עקבותיו. צריך לזכור ברמה האסטרטגית שלסינוואר יש אינטרס לטשטש את עקבותיו".

על הגזרה הצפונית: "אני מניח שלא יהיה מנוס מפיתרון דיפלומטי עם תיווך זר בין הצדדים. מגיע שאפו לכל מי שמנהל את המערכה הזו, על סגירת מעגל האש על כל פעולה של חזבאללה. אני לא רוצה להשתמש במונחים של הרתעה, אבל אני לא חושב שחזבאללה מורתע כרגע. הוא חשוף ברמה מאוד גבוהה. בלבנון נשמעים קולות רבים שמנסים למנוע מחזבאללה להגיע למלחמה כוללת ושלבנון תוקרב".

19/02/2024

יחיא סינוואר | צילום: עטיה מוחמד/פלאש90