שבויים בקונספציה, הורגלנו לחשוב על המזרח התיכון כאזור רווי מהומות וחוסר יציבות, המהווה קרקע פורייה לאידיאולוגיות קיצוניות נוסח דאעש ואל-קאעידה. כך, פספסנו את השינויים העמוקים שמוביל דור חדש של יזמים מקומיים בעשור האחרון. ב-2017 פעלו כ-000,3 חברות הזנק בחממות היזמות שהוקמו באיחוד האמירויות, מצרים, ירדן,סעודיה, לבנון, מרוקו, טוניסיה ובמדינות נוספות באזור. תחרויות יזמות אזוריות מתקיימות חדשות לבקרים ומהוות זירת מפגש בין יזמים, משקיעים, גורמים ממשלתיים ובעלי עניין מהאזור ומזירת הסטארט-אפ העולמית. בדובאי, בירת החדשנות האזורית, צמחו שתיים מהצלחות האזור: "סוק", ענקית הסחר האלקטרוני של העולם הערבי, שנרכשה על ידי אמאזון תמורת 650 מיליון דולר; ו"כארים" אפליקציית שיתוף נסיעות, הפועלת במאה ערים ב-14 מדינות באזור ושוויה נאמד בכ- 1.5 מיליארד דולר.
כמו סיפור הצלחה טוב, תחילתו בנקודת שפל על רקע המשבר הכלכלי של 2008 ,הצניחה החדה במחירי הנפט ופרוץ מחאות "האביב הערבי", ששינו את פני המזרח התיכון. מדינות האזור חיפשו אחר מוצא מהמשבר, שיעודד צמיחה כלכלית ויספק מענה למצוקת האבטלה של צעירים משכילים בני דור המילניום. אירוע מכונן התרחש באוגוסט 2009 ,כאשר "יאהו" רכשה את פורטל "מכתוב" הירדני ב- 175 מיליון דולר. "מכתוב" הפך לאקזיט הערבי המדובר ביותר באזור והצית את תקוותם של מיליוני צעירים משכילים בעולם הערבי. השינוי הטכנולוגי שחל באזור עם חדירת האינטרנט והעלייה בתפוצת מכשירי המובייל, אפשר צמיחה מואצת של שוק סחר אלקטרוני ערבי. בעולם היום יש כ-400 מיליון דוברי ערבית, על אף שרק מחציתם מחוברים לאינטרנט, שיעור גידול המשתמשים באזור הוא המהיר בעולם. רק אחוזים בודדים מהתוכן באינטרנט זמין בערבית, כך שפוטנציאל הצמיחה בשוק היזמות הערבי גבוה.
המאמר פורסם ב"וואיינט" ב-30 בספטמבר 2018