כיצד להיאבק בנסיגה דמוקרטית ולהצליח: לקחים מהחברה האזרחית הצ'כית

/ כנסים

מיתווים בשיתוף פעולה עם המכון ליחסים בינלאומיים בפראג שמחים להזמינכם.ן לאירוע המשותף והראשון במסגרת יוזמת שותפות ליברלית בין-לאומית. מטרת היוזמה היא ליצור קואליציות השפעה ולמידה עם ארגוני חברה אזרחית ליברליים בארץ ובעולם, באמצעות דיאלוגים אסטרטגיים, שולחנות עגולים, אירועים וכנסים משותפים.

מאז הקמת ממשלת ישראל ה-37, היסודות הליברליים-דמוקרטיים של ישראל נמצאים תחת מתקפה מתמדת. ההפיכה המשפטית המתוכננת מאיימת לפגוע בעצמאות הרשות השופטת, להחליש את יכולת הפיקוח שלה על הרשות המבצעת והמחוקקת, וכל זאת תוך העצמת כוחה של קואליציה לאומנית-משיחית. בנוסף, הממשלה ממשיכה לתקוף את התקשורת, האקדמיה וארגוני החברה האזרחית. מציאות חדשה זו טומנת בחובה השלכות מכריעות לזהותה, כלכלתה, ביטחונה, מעמדה הבינלאומי ויחסיה של ישראל עם המדינות הדמוקרטיות-ליברליות.

תהליכי הנסיגה הדמוקרטית בישראל מזמינים השוואות רבות לתהליכים דומים שהתרחשו בהונגריה, פולין וטורקיה. עם זאת, קיימות מספר מדינות שהתמודדו עם אותם אתגרים ואף הצליחו לשמור על אופי המשטר הליברלי-דמוקרטי. המקרה הצ'כי הוא דוגמא מצוינת לחברה אזרחית נחושה שהצליחה לעצור את תהליכים של נסיגה דמוקרטית בתחומה.

הפאנל, בו ישתתפו אנשי מחקר צ'כים מרקעים שונים, ינתח את סיפור ההצלחה הצ'כי ומה ניתן ללמוד ממנו, בדגש על התרומה של יוזמת "Million Moments for Democracy" וארגוני חברה אזרחית נוספים. במסגרת הפאנל יתקיים סשן של שאלות ותשובות.

מתי?: יום שני, 3.4, 17:00-18:30

קישור להרשמה

ניוזלטרצרו קשרתמיכה במכון