בצל הלחימה: כמה מהציבור הישראלי תומכים בסיפוח הרצועה?

נובמבר 2023
כל הפרסומים / חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל: חודש לאחר פרוץ המלחמה, סקר חדש שפורסם היום (רביעי) חושף את עמדות הציבור הישראלי בנוגע למטרות המלחמה, ובנוגע ליחסי ישראל והפלסטינים.

מהסקר עולה כי 28% מהציבור מאמין כי המטרה ארוכת הטווח של המלחמה היא סיפוח הרצועה ושטחי יהודה ושומרון, בעוד 27% תומכים בהסכם על בסיס שתי המדינות, ו-25% נוספים בהיפרדות חד צדדית. 5% בלבד תומכים בהמשך קונספציית "ניהול הסכסוך״.

בנוסף, 32% מהציבור מאמין כי הרשות הפלסטינית משרתת או קריטית לאינטרס של ישראל, בעוד 31% טוענים כי היא מנוגדת לאינטרס הישראלי, 16% אמרו כי אינה משמעותית.

לשאלה על היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה, מבין ארבע האפשרויות: 39% תומכים בהכנסת כוח בינלאומי לרצועה, 37% תומכים בכוח בינלאומי, 13% בעד השבת השליטה לרשות הפלסטינית, ו-0% תומכים בשלטון מוחלש של חמאס.

בנוגע לכוח בינלאומי, 37% מהציבור תומכים בכוח בינלאומי המבוסס על מדינות מערביות, 8% תומכים בכוח המבוסס על מדינות ערביות מתונות, 18% תומכים בכוח משולב למערב ולמדינות ערביות, ו-22% סבורים כי כוח בינלאומי יפגע בריבונות ישראל.

שאלה נוספת עסקה בהתמודדות עם האיום האיראני. 55% מהציבור דוגלים בהקמת קואליציה אזורית בחסות ארצות הברית, 18% בעד פתיחה מערכה צבאית נגד טהרן, ו-9% מאמינים בהמשך ניהול הסכסוך מול חיזבאללה ואיראן.

דר' גיל מורסיאנו, מנכ"ל מכון מיתווים: "הציבור מסמן כי תם עידן "משיכת הזמן" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. גישת ניהול הסכסוך של העשור האחרון מתה ב-7 באוקטובר (5% תמיכה) והציבור עבר לתמוך בהכרעות ארוכות טווח. מחד, כמעט שליש מהציבור (28%) בעד הכרעה מדינית בדמות סיפוח שטחי עזה והגדה, אך מאידך למעלה ממחצית מהציבור (52%) מבינים שהפתרון טמון בריבונות פלסטינית עצמאית –במסגרת הסכם עם הפלסטינים או בהיפרדות חד צדדית מהפלסטינים".

הסקר בוצע ב-6-7 בנובמבר 2023 – על-ידי מכון סמית ובשיתוף קרן פרידריך אברט, בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל/

המאמר פורסם ב15.11 במעריב.

ניוזלטרצרו קשרתמיכה במכון