מנצחים בכל הקרבות – ומפסידים במערכה: בישראל פשוט לא לומדים – נדב תמיר, מעריב, יוני 2026
מדוע אנחנו טועים פעם אחר פעם לחשוב שאם נפעיל יותר כוח צבאי נשיג יותר ביטחון? בישראל מתקשים להבין ששום מהלך צבאי אינו מספק ביטחון - אם אינו חלק מאסטרטגיה מדינית.
מדוע אנחנו טועים פעם אחר פעם לחשוב שאם נפעיל יותר כוח צבאי נשיג יותר ביטחון? בישראל מתקשים להבין ששום מהלך צבאי אינו מספק ביטחון - אם אינו חלק מאסטרטגיה מדינית.
השימוש המוגזם והלא אחראי במושג "איום קיומי" מובן לנוכח ההיסטוריה היהודית אבל הוא פוגע ביכולת התמרון המדינית-אסטרטגית של ישראל.
המדיניות הישראלית הנוכחית, מתוך רצון למנוע הפתעה נוספת בנוסח 7 באוקטובר, מתעקשת להיאחז בשטח ולשמור על חופש הפעולה הצבאי הנוכחי. ישראל נמנעת באופן עיקש מחשיבה מדינית־אסטרטגית שמשקללת את ההתפתחויות
