השגריר (בדימוס) ג'רמי יששכרוף

עמית מדיניות

לכל המאמרים של השגריר (בדימוס) ג'רמי יששכרוף

ג'רמי יששכרוף שירת כשגריר ישראל בגרמניה בין השנים 2017 ל-2022, ולפני כן כמשנה למנכ"ל וראש המערך המולטילטראלי של משרד החוץ.

בתחילת שנות התשעים שירת יששכרוף לראשונה בשגרירות ישראל בוושינגטון והיה חבר במשלחת הישראלית לשיחות השלום הבילטרליות עם לבנון ובמשלחת הישראלית לקבוצת העבודה הרב-צדדית לבקרת נשק וביטחון אזורי בעקבות ועידת מדריד.

בשנת 2001 מונה יששכרוף להיות הסמנכ"ל הראשון של האגף לעניינים אסטרטגיים במשרד החוץ עם אחריות כוללת לבקרת נשק, אי-הפצה, סיכול טרור, פיקוח על יצוא ביטחוני וביטחון אזורי. במסגרת זו ניהל ותאם בין היתר את המאמצים הדיפלומטיים בנוגע לעיראק ולאיום הגרעיני האיראני, דיאלוגים אסטרטגיים רבים ומאמצים דיפלומטיים בהקשר ללוחמה בטרור. בשנת 2003 הוזמן יששכרוף על ידי מזכ"ל האו"ם לכהן בוועדה המייעצת של האו"ם לפירוק נשק, המורכבת ממומחים בינלאומיים בתחום בקרת הנשק מכ-20 מדינות. בשנת 2005 שירת בשגרירות ישראל בוושינגטון כסגן ראש הנציגות ומ״מ השגריר. בתפקיד זה עסק באינטנסיביות במגוון הרחב של סוגיות מדיניות, ביטחוניות ואסטרטגיות הקריטיות ליחסים הבילטרליים עם ארה״ב.

משנת 2010 שימש כסמנכ"ל בכיר לעניינים אסטרטגיים, עם אחריות כוללת על תיאום המאמצים הדיפלומטיים מול האיום האיראני על כל היבטיו, הדיונים עם מדינות ערב בנוגע לביטחון אזורי ונשק להשמדה המונית והמאמצים לפרק את הנשק הכימי בסוריה.

ניוזלטרצרו קשרתמיכה במכון