ד"ר אילהאם שחברי

חברת ועדת מנהל

לכל המאמרים של ד"ר אילהאם שחברי

ד"ר אילהאם שחברי היא חברת ועד מנהל במכון מיתווים ועמיתת ממשק בלשכות המדענים הראשיים במשרד להגנת הסביבה ובמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. הפרויקטים שלה עוסקים בסיכוני שינויי אקלים וביטחון מזון. ד״ר שחברי הינה יועצת מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי.

ד"ר שחברי גם חוקרת במכון למחקרי ביטחון לאומי. במסגרת זו היא חוקרת את היחסים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי בישראל, כולל את מצב החוסן של החברה הערבית.

ד"ר שחברי סיימה דוקטורט PhD במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים, במחלקה ללימודי שלום ופיתוח בינלאומי של אוניברסיטת ברדפורד, בריטניה. נושא עבודת הדוקטורט שלה הינו: "בינאום השאיפות הלאומיות של האזרחים הערבים-פלסטינים בישראל." היא בעלת תואר ראשון BEd בערבית ולשון עברית ממכללת אורנים, תואר MA בתוכנית מנהלים במדיניות ציבורית ותואר MA במדיניות, מנהל ומנהיגות בחינוך, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בתפקידה האחרון, עבדה שחברי כמרצה עמיתה למזרח תיכון וטרוריזם באוניברסיטת סלפורד, בריטניה. בעבר היא שימשה כעוזרת פרלמנטרית ויועצת תקשורת לפוליטיקאים ישראליים. זאת, לפני שהצטרפה למשרד הכלכלה, שם שימשה בין השאר כממונה ארצית על חינוך הגיל הרך בחברה הערבית ומנהלת פרויקטים במטה לקידום השקעות זרות.

בין תחומי המחקר של ד"ר שחברי: הפוליטיקה הערבית בישראל, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מיעוטים אתניים וזכויות אדם, דיפלומטיה פרלמנטרית, פוליטיקה של המזרח התיכון ויחסים בינלאומיים.

ד"ר שחברי מכהנת כחברה בצוות קשרי חוץ של תנועת נשים עושות שלום, ביוזמה לצמצום הסכסוך ובפורום החשיבה הארצי למאבק בפשיעה ואלימות בחברה הערבית.

ניוזלטרצרו קשרתמיכה במכון